Höstrens i trädgården!

I går blev en hemmadag. Den första söndagen vi är hemma på... jag vet inte hur länge?
Det blev i alla fall en förmiddagspromenad till ICA och på vägen hem tog vi lite fika vid en lekplats i det underbara höstvädret. När det är sådant väder är hösten härlig!
När vi kom hem tog jag tag i gräsklippningen. Första gången jag klipper gräset sen vi flyttade hit :-S Det tog sin lilla tid och det var skittungt. Självgående vadå? Fast gräset var ju ganska högt så det kan ha spelat sin lilla roll!
När jag var klar hjälptes vi åt att räffsa upp allt gräs. Två fulla skottkärror fick vi ihop, hua mej!
Så i dag har jag ont överallt, speciellt i händerna, vilka blåsor man får av att räffsa.



Trots träningsvärk är jag sugen på lite påtande i trädgården i dag igen. Jag måste vara sjuk. Jag hatar egentligen att rensa rabatter och räffsa löv?! Haha, det får nog bli en stund ute i alla fall.
Jag funderar också på att sätta lite höstljung på framsidan i två stor krukor. Vi får se!

Hoppas ni får en trevlig dag. Passa på att vara ute i solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0