Glad trots sprutorna :)

Isaac var så duktig i dag på BVC. Han sov först när vi kom dit, men så fort han vaknade sken han som en sol :)

Han vägdes och mättes: 8510 gram och 66,5 cm lång är sötnosen nu! 

Efter det var det dags för sprutorna. Eftersom han blev så ledsen sist tyckte både jag & A att det var jobbigt. Isaac fick ligga i min famn och så hade jag bröstet redo för tröst. A lekte med honom och försökte avleda. Det gick jättebra! Första sprutan ryckte han bara till lite, men sen var det bra igen. När han fick andra sprutan började han pipa lite, men fick snabbt tröst, så det gick över förväntan :-D Vi är så otroligt stola över denna lilla krabat som vi har fått!!
Nu har han precis somnat efter lite gråt. Det gör nog fasligt ont i de små benen :( Hoppas det är bättre när han vaknar i morgon (om han sover hela natten)!



Det var babysim i dag också. A var med och filmade och Isaac plaskade och simmade, han var som vanligt solskensglad i vattnet! Sen testade vi att dyka utan vattenkannans hjälp. Jag fångade Isaacs uppmärksamhet, räknade till 3 och sa sedan dyk och andades in. Och så sänkte jag ner Isaac under ytan. Det gick hur bra som helst!
Efter simmet var lillkillen supertrött och somnade. Vi åkte hem till Sahra, Marcus & Nathan på lite fika. Mys som vanligt med mysiga människor!

Imorgon hoppas vi på att vi kan gå på babycafét. Om Isaac inte får feber eller är dålig så gör vi det. Då ska vi fixa Isaacs fotavtryck som han har gjort. Sätta in avtrycket i en fin ram. Bilder kommer när vi får hem den.

Nu ska jag mysa med mina älsklingskillar.

Kommentarer
Postat av: Veronica, mamma till NIM.

Nej det gör väl inte det :P



Vad han växer sötnosen :)



Hoppas ni mår bra, kramis!



Btw, ska till Smedby imorgon. Bjuder ni på kaffe om man tar en promenad bort mot er? :)

2010-10-10 @ 22:09:14
URL: http://attblifler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0